Ingyenes szállítás a Packetával, 19 990 Ft feletti vásárlás esetén
Posta 1 795 Ft DPD 1 995 Ft PostaPont / Csomagautomata 1 690 Ft Postán 1 690 Ft Packeta 990 Ft GLS futár 1 590 Ft GLS pont 1 390 Ft

Drama and the Transfer of Power in Renaissance England

Nyelv AngolAngol
Könyv Kemény kötésű
Könyv Drama and the Transfer of Power in Renaissance England Martin Wiggins
Libristo kód: 01198957
Kiadó Oxford University Press, augusztus 2012
The state is at its most volatile when supreme power changes hands. This book studies five such mom... Teljes leírás
? points 496 b
77 767 Ft
50 % esély Keressük az egész világon Mikor kapom meg a terméket?

30 nap a termék visszaküldésére


Ezt is ajánljuk


Dívka, která kopla do vosího hnízda Stieg Larsson / Kemény kötésű
common.buy 3 923 Ft
Grundungserfolg wissensintensiver Dienstleister Heiko Hansen / Puha kötésű
common.buy 30 568 Ft
Asymptotics for Orthogonal Polynomials Walter van Assche / Puha kötésű
common.buy 26 284 Ft
Marse Henry - An Autobiography Henry Watterson / Puha kötésű
common.buy 9 759 Ft
Anarchismus und Bürgerkrieg Walther L. Bernecker / Puha kötésű
common.buy 8 880 Ft
Skills in English Course Terry Phillips / Könyv
common.buy 16 083 Ft
Die Zukunft der Nationen in Europa. Jan Kuhnen / Puha kötésű
common.buy 33 075 Ft

The state is at its most volatile when supreme power changes hands. This book studies five such moments of transfer in the sixteenth and early seventeenth centuries, from Henry VIII to the English Revolution, pazying particular attention to the political function and agency of drama in smoothing the transition. Masques and civic pageants served as an art form by which incoming authority could declare its power, and subjects could express their willing subordination to the new regime. The book contains vivid case studies of these dramatic works, some of which have never before been identified, and the circumstances for which they were written: the use of London street theatre in 1535 to promote Henry VIII's arrogation of Royal Supremacy; the aggressively Protestant court masque of 1559 which marked the accession of Elizabeth I, and the censorship which resulted when the same mode of dramatic discourse spread to more plebeian stages; the masques and entertainments of James I's initial year on the English throne, through which the new Stuart dynasty asserted its legitimacy and individual courtiers made their bids for influence; and the formal coronation entry to London, furnished with dramatic pageants, which London paid for but Charles I refused to undertake. The final chapter describes how, in 1642, a very different incoming regime planned to ignore drama altogether, until some surprisingly contingent circumstances forced its hand.

Ajándékozza oda ezt a könyvet még ma
Nagyon egyszerű
1 Tegye a kosárba könyvet, és válassza ki a kiszállítás ajándékként opciót 2 Rögtön küldjük Önnek az utalványt 3 A könyv megérkezik a megajándékozott címére

Belépés

Bejelentkezés a saját fiókba. Még nincs Libristo fiókja? Hozza létre most!

 
kötelező
kötelező

Nincs fiókja? Szerezze meg a Libristo fiók kedvezményeit!

A Libristo fióknak köszönhetően mindent a felügyelete alatt tarthat.

Libristo fiók létrehozása