Ingyenes szállítás a Packetával, 19 990 Ft feletti vásárlás esetén
Posta 1 795 Ft DPD 1 995 Ft PostaPont / Csomagautomata 1 690 Ft Postán 1 690 Ft Packeta 990 Ft GLS futár 1 590 Ft GLS pont 1 390 Ft

Film Theory and Philosophy

Nyelv AngolAngol
Könyv Puha kötésű
Könyv Film Theory and Philosophy Richard Allen
Libristo kód: 01991354
Kiadó Oxford University Press, május 1999
While concepts from and debates within Continental philosophy have long formed a backdrop to argumen... Teljes leírás
? points 366 b
57 587 Ft
Beszállítói készleten Küldés 15-20 napon belül

30 nap a termék visszaküldésére


Ezt is ajánljuk


Classical Mythology in English Literature Geoffrey Miles / Puha kötésű
common.buy 23 166 Ft
Apokalyptisches Wissen im Koran? Eva-Maria Gerigk / Puha kötésű
common.buy 10 113 Ft
hamarosan
Verlaufsmusteranalyse Nina Baur / Puha kötésű
common.buy 11 965 Ft
Buchners Kolleg Geschichte Hessen Einführungsphase Klaus Dieter Hein-Mooren / Kemény kötésű
common.buy 12 786 Ft

While concepts from and debates within Continental philosophy have long formed a backdrop to arguments in film theory and criticism, exchanges between Anglo-American 'analytic' philosophy and film studies have been relatively few and far between. In recent years this has begun to change, as the consensus around semiotic and psychoanalytic approaches has weakened, as film scholars have turned their attention to other sources such as cognitive theory and analytic philosophy, and as philosophers have taken a more focused interest in film. This volume provides further momentum to these developments. It is comprised of new essays on a wide range of topics by both film scholars and philosophers who share the commitment to conceptual investigation, logical consistency, and clarity of argument that characterizes analytic philosophy. The first section addresses the nature of cinematic representation, while the second section re-examines notions of authorship and intentionality in our understanding and appreciation of films. Sections 3 and 4 look at ideology and aesthetics respectively, while the final section considers the nature and place of emotion in film spectatorship. The diversity of the questions addressed here (aesthetics and politics in black film theory, film music, authorship, genre, comedy, epistemology, feminism, and film theory) is matched by the range of positions argued for and demonstrates a vital plurality of perspectives rather than a single line of thought.

Ajándékozza oda ezt a könyvet még ma
Nagyon egyszerű
1 Tegye a kosárba könyvet, és válassza ki a kiszállítás ajándékként opciót 2 Rögtön küldjük Önnek az utalványt 3 A könyv megérkezik a megajándékozott címére

Belépés

Bejelentkezés a saját fiókba. Még nincs Libristo fiókja? Hozza létre most!

 
kötelező
kötelező

Nincs fiókja? Szerezze meg a Libristo fiók kedvezményeit!

A Libristo fióknak köszönhetően mindent a felügyelete alatt tarthat.

Libristo fiók létrehozása