Ingyenes szállítás a Packetával, 19 990 Ft feletti vásárlás esetén
Posta 1 795 Ft DPD 1 995 Ft PostaPont / Csomagautomata 1 690 Ft Postán 1 690 Ft Packeta 990 Ft GLS futár 1 590 Ft GLS pont 1 390 Ft

Game Theory and Politics

Nyelv AngolAngol
Könyv Puha kötésű
Könyv Game Theory and Politics Steven J. Brams
Libristo kód: 02566423
Kiadó Dover Publications Inc., november 2011
CONTENTS Preface to the Dover Edition Preface Introductory Note List of Tables List of... Teljes leírás
? points 40 b
7 453 Ft -14 %
6 354 Ft
Raktáron alacsony példányszámban Küldés 24 órán belül

30 nap a termék visszaküldésére


A vásárlók ilyet vásároltak


toplistás
Give and Take Adam Grant / Puha kötésű
common.buy 5 741 Ft
toplistás
Conversations on Love Natasha Lunn / Puha kötésű
common.buy 4 847 Ft
toplistás
The New Makers of Modern Strategy Hal Brands / Kemény kötésű
common.buy 14 767 Ft
toplistás
Competitive Strategy Michael E Porter / Puha kötésű
common.buy 8 207 Ft
toplistás
Understanding Power Noam Chomsky / Puha kötésű
common.buy 7 720 Ft

CONTENTS Preface to the Dover Edition Preface Introductory Note List of Tables List of Figures 1. INTERNATIONAL RELATIONS GAMES 1.1. Introduction 1.2. Two-Person Zero-Sum Games with Saddle points 1.3. Information in Games 1.4. Two-Person Zero-Sum Games without Saddle points 1.5. Pure and Mixed Strategies 1.6. Interpretation of Mixed Strategies 1.7. Two-Person Nonzero-Sum Games 1.8. Prisoner's Dilemma and the Theory of Metagames 1.9. Chicken and the Cuban Missile Crisis 1.10. Summary and Conclusion 2. QUALITATIVE VOTING GAMES 2.1. Introduction 2.2. Voting Procedures 2.3. Sincere Voting 2.4. Straightforward Strategies and Voting Procedures 2.5. Equilibrium Choices and Vulnerability 2.6. Desirable Strategies and Equilibria 2.7. The Relationship between Desirable and Admissible Strategies 2.8. Sophisticated Voting 2.9. Coalitions and Information 2.10. Voting on Voting Procedures 2.11. The Paradox of Voting 2.12. Empirical Examples 2.13. Summary and Conclusion 3. QUANTITATIVE VOTING GAMES 3.1. Introduction 3.2. Requirements for a Voting System of Proportional Representation 3.3. Rules that Meet the Requirements 3.4. Interdependence of the Requirements 3.5. The Effects of Size 3.6. Information and the Choice of Strategies 3.7. Empirical Examples 3.8. Summary and Conclusion 4. VOTE-TRADING GAMES 4.1. Introduction 4.2. What the General Possibility Theorem Precludes 4.3. Judgments about Vote Trading 4.4. Definitions and Assumptions 4.5. Sincere and Insincere Voting 4.6. Initial Trades and the Paradox of Vote Trading 4.7. Subsequent Trades and the Instability of Vote Trading 4.8. The Consequences of Refusing to Trade 4.9 The Consequences of Forming Coalitions 4.10. Conditions Limiting Vote Trading 4.11. Empirical Examples ofthe Paradox of Vote Trading 4.12. Summary and Conclusion 5. VOTING POWER 5.1. Introduction 5.2. The Shapley-Shubik Index of Voting Power 5.3. The Banzhaf Index of Voting Power 5.4. Coalition Models ofthe Two Power Indices 5.5. Calculation ofthe Power Indices 5.6. Three Paradoxes of Voting Power 5.7. Empirical Applications ofthe Power Indices 5.8. Summary and Conclusion 6. COALITION GAMES 6.1. Introduction 6.2. Power and Coalitions 6.3. Restrictions on Coalition Alignments 6.4. The Stability ofAlignments 6.5. Empirical Conclusions of the Luce-Rogow Model 6.6. The Concept of Winning 6.7. The Size Principle 6.8. The Information Effect 6.9. Empirical Evidence for the Size Principle 6.10. Criticisms ofthe Size Principle 6.11. An Alternative Goal: Maximizing One's Share of Spoils 6.12. Summary and Conclusion 7. ELECTION GAMES 7.1. Introduction 7.2. The Need for Models to Assess the Consequences of Electoral Reform 7.3. Presidential Campaigns and Voting Behavior 7.4 The Goals of Candidates 7.5. The Popular-Vote Model 7.6. The Electoral-Vote Model 7.7. The 3/2's Allocation Rule 7.8. Why the Large States Are Favored 7.9. Testing the Models 7.10. Campaign Allocations and Biases through 1980 7.11. Limitations and Extensions of the Models 7.12. Summary and Conclusion Glossary Annotated Bibliography Index

Információ a könyvről

Teljes megnevezés Game Theory and Politics
Szerző Steven J. Brams
Nyelv Angol
Kötés Könyv - Puha kötésű
Kiadás éve 2011
Oldalszám 336
EAN 9780486434971
ISBN 0486434974
Libristo kód 02566423
Súly 484
Méretek 158 x 237 x 23
Ajándékozza oda ezt a könyvet még ma
Nagyon egyszerű
1 Tegye a kosárba könyvet, és válassza ki a kiszállítás ajándékként opciót 2 Rögtön küldjük Önnek az utalványt 3 A könyv megérkezik a megajándékozott címére

Ezt is ajánljuk


toplistás
Clean Architecture Robert C. Martin / Puha kötésű
common.buy 11 798 Ft
toplistás
Humanly Possible / Puha kötésű
common.buy 4 676 Ft
toplistás
THE SCIENCE OF SELF-CONTROL Henselmans Menno Henselmans / Puha kötésű
common.buy 8 082 Ft
Algebra Serge Lang / Kemény kötésű
common.buy 25 249 Ft
Jean-Michel Basquiat. 40th Ed. Hans Werner Holzwarth / Kemény kötésű
common.buy 8 865 Ft
Disney 5-Minute Christmas Stories DISNEY BOOK GROUP / Kemény kötésű
common.buy 4 315 Ft
From LS-PrePost to LD-Dyna : An Introduction Qasim H. Shah / Puha kötésű
common.buy 22 015 Ft
TRACE WRITE & LEARN 123 Roger Priddy / Leporelló
common.buy 3 516 Ft
hamarosan új
Gesina ter Borch Adam Eaker / Kemény kötésű
common.buy 18 328 Ft
Hormonal Disorders in Gynecology P. J. Keller / Puha kötésű
common.buy 24 164 Ft

Belépés

Bejelentkezés a saját fiókba. Még nincs Libristo fiókja? Hozza létre most!

 
kötelező
kötelező

Nincs fiókja? Szerezze meg a Libristo fiók kedvezményeit!

A Libristo fióknak köszönhetően mindent a felügyelete alatt tarthat.

Libristo fiók létrehozása