Ingyenes szállítás a Packetával, 19 990 Ft feletti vásárlás esetén
Posta 1 795 Ft DPD 1 995 Ft PostaPont / Csomagautomata 1 690 Ft Postán 1 690 Ft Packeta 990 Ft GLS futár 1 590 Ft GLS pont 1 390 Ft

Human Motives and Cultural Models

Nyelv AngolAngol
Könyv Kemény kötésű
Könyv Human Motives and Cultural Models Roy G. D`AndradeClaudia Strauss
Libristo kód: 02029997
Kiadó Cambridge University Press, május 1992
A full understanding of human action requires an understanding of what motivates people to do what t... Teljes leírás
? points 253 b
39 685 Ft
Beszállítói készleten Küldés 19-25 napon belül

30 nap a termék visszaküldésére


Ezt is ajánljuk


Pediatric Brain and Spine Leena M. Ketonen / Kemény kötésű
common.buy 91 841 Ft
Discovery Science Johannes Fürnkranz / Puha kötésű
common.buy 24 164 Ft
Gesamtausgabe Pim den Boer / Kemény kötésű
common.buy 41 267 Ft
Konzept zur individuellen Gesundheitsfoerderung Anna Bayer / Puha kötésű
common.buy 14 857 Ft
For the Temple a Tale of the Fall of Jerusalem George Alfred Henty / Puha kötésű
common.buy 14 310 Ft
Glass Transition E. Donth / Puha kötésű
common.buy 73 292 Ft

A full understanding of human action requires an understanding of what motivates people to do what they do. For too many years studies of motivation and of culture have drawn from different theoretical paradigms. Typically, human motivation has been modelled on animal behaviour, while culture has been described as pure knowledge or symbol. The result has been insufficient appreciation of the role of culture in human motivation and a truncated view of culture as disembodied knowledge. In this volume, anthropologists have attempted a different approach, seeking to integrate knowledge, desire, and action in a single explanatory framework. This research builds upon recent work in cognitive anthropology on cultural models, that is, shared cognitive schemas through which human realities are constructed and interpreted, while also drawing upon insights from developmental psychology, psychoanalytic theory, and social theory. Most of the research described here was conducted in the United States and deals with some of the pressing concerns - romance, marriage, parenthood, and success - of women and men from different class and ethnic backgrounds. A study of gender roles in Mexico provides comparative cross-cultural data. Several of the chapters deal with oppressive social ideologies, exploring cultural models of gender and class. The careful, in-depth case studies and innovative methods of discourse analysis used here turn up findings about the relation of ideology to people's thought and action that challenge any kind of simple social determinism.

Információ a könyvről

Teljes megnevezés Human Motives and Cultural Models
Nyelv Angol
Kötés Könyv - Kemény kötésű
Kiadás éve 1992
Oldalszám 256
EAN 9780521412339
ISBN 0521412331
Libristo kód 02029997
Súly 494
Méretek 152 x 229 x 19
Ajándékozza oda ezt a könyvet még ma
Nagyon egyszerű
1 Tegye a kosárba könyvet, és válassza ki a kiszállítás ajándékként opciót 2 Rögtön küldjük Önnek az utalványt 3 A könyv megérkezik a megajándékozott címére

Belépés

Bejelentkezés a saját fiókba. Még nincs Libristo fiókja? Hozza létre most!

 
kötelező
kötelező

Nincs fiókja? Szerezze meg a Libristo fiók kedvezményeit!

A Libristo fióknak köszönhetően mindent a felügyelete alatt tarthat.

Libristo fiók létrehozása