Ingyenes szállítás a Packetával, 19 990 Ft feletti vásárlás esetén
Posta 1 795 Ft DPD 1 995 Ft PostaPont / Csomagautomata 1 690 Ft Postán 1 690 Ft Packeta 990 Ft GLS futár 1 590 Ft GLS pont 1 390 Ft

In the Company of Cars

Nyelv AngolAngol
Könyv Kemény kötésű
Könyv In the Company of Cars Sarah Redshaw
Libristo kód: 04681398
Kiadó Taylor & Francis Ltd, július 2008
"In the Company of Cars" describes driving as a social and cultural practice, showing how a cultural... Teljes leírás
? points 558 b
87 787 Ft
Beszállítói készleten Küldés 9-12 napon belül

30 nap a termék visszaküldésére


Ezt is ajánljuk


toplistás
Old Curiosity Shop Charles Dickens / Puha kötésű
common.buy 3 271 Ft
Organizational Change in the Human Services Rebecca Ann Proehl / Puha kötésű
common.buy 78 669 Ft
Henry Miller Robert Ferguson / Puha kötésű
common.buy 15 107 Ft
Body Battles Helen Meekosha / Puha kötésű
common.buy 7 438 Ft
hamarosan
New Lion Handbook Christopher Partridge / Kemény kötésű
common.buy 12 812 Ft
Cambridge Companion to Anthony Trollope Carolyn Dever / Puha kötésű
common.buy 16 460 Ft

"In the Company of Cars" describes driving as a social and cultural practice, showing how a cultural studies approach can contribute to a better understanding of driving behaviour and to a more appropriate approach to road-safety policy. It examines the perspectives that young people in particular have on cars. In looking at driving as a cultural practice, the author explores the broader social and cultural meanings of the car, the potential it is supposed to fulfil, and the anticipated benefits it offers to young drivers.Drawing on international research on driving and youth from social psychology, as well as recent innovative approaches to mobility in sociology and cultural studies, the book takes up the views of young people on the relationship to, and experience of, cars and driving from focus-group research conducted in Australia on a range of topics from media to car use and gender performance. The author looks at the ways in which driving has become routinised through articulations of the car that emphasise valued features of the car-driver such as gender, youthfulness, status, age, power, raciness, sexiness, ruggedness, and competitiveness.It has long been accepted that the social and cultural meanings of the car far exceed the practical need for mobility; this book marks the first attempt to contribute to road safety by examining what these significances are and how they shape cultures of driving.

Ajándékozza oda ezt a könyvet még ma
Nagyon egyszerű
1 Tegye a kosárba könyvet, és válassza ki a kiszállítás ajándékként opciót 2 Rögtön küldjük Önnek az utalványt 3 A könyv megérkezik a megajándékozott címére

Belépés

Bejelentkezés a saját fiókba. Még nincs Libristo fiókja? Hozza létre most!

 
kötelező
kötelező

Nincs fiókja? Szerezze meg a Libristo fiók kedvezményeit!

A Libristo fióknak köszönhetően mindent a felügyelete alatt tarthat.

Libristo fiók létrehozása