Nem vált be? Semmi gond! Nálunk 30 napon belül visszaküldheti
Ajándékutalvánnyal nem nyúlhat mellé. A megajándékozott az ajándékutalványért bármit választhat kínálatunkból.
30 nap a termék visszaküldésére
Minden egyszerűnek tűnik: a zeneszerző kiválaszt egy librettót, és megzenésíti, a szavakat hangjegyekkel takarja. Mozartnál ennek az ellenkezője: a zene az első, aztán a szavak. Mert számára a költészetnek „a zene engedelmes lánya” kell lennie. A dramaturgiai döntéseket meghozó zeneszerzőnek pedig a zenének kell meghatároznia a dráma „hangját”, ritmusát, értelmét. Valójában a három „Figaro házassága”, „Don Giovanni”, „Cosi fan tutti” operában Mozart egyáltalán nem korlátozza magát Lorenzo Da Ponte kiváló librettóinak fokozására. A szöveg redőiben lappangó drámai lehetőségeket fedez fel, értelmezi át, ad új értelmet a zenén keresztül. A partitúra elemei csodálatosan kölcsönhatásba lépnek egymással, hogy sajátos színt, tökéletes atmoszférát, precíz drámai ritmust hoznak létre. Giovanni Bietti a három Mozart-mű drámai és zenei jellegzetességeinek felfedezéséhez vezet. Például megtudjuk, hogy a "Don Giovanni" című operát, amely egy nemi erőszakkal és egy merénylettel kezdődik, és a főszereplő halálával végződik, miért határozta meg Mozart komikus operának. A jelentés megvan, de egyszerűen a szövegből nem lehet megérteni: hallgatni kell a zenét, a nyelvezetét és elképesztő változatosságát.
Automatikus fordítás | Eredeti megtekintése (Olasz)