Ingyenes szállítás a Packetával, 19 990 Ft feletti vásárlás esetén
Posta 1 795 Ft DPD 1 995 Ft PostaPont / Csomagautomata 1 690 Ft Postán 1 690 Ft Packeta 990 Ft GLS futár 1 590 Ft GLS pont 1 390 Ft

Sublime Noise

Nyelv AngolAngol
Könyv Kemény kötésű
Könyv Sublime Noise Joshua M. Epstein
Libristo kód: 04791968
Kiadó Johns Hopkins University Press, február 2015
When Stravinsky's Rite of Spring premiered in Paris in 1913, the crowd rioted in response to the har... Teljes leírás
? points 159 b
25 068 Ft
Beszállítói készleten alacsony példányszámban Küldés 11-15 napon belül

30 nap a termék visszaküldésére


Ezt is ajánljuk


Rozhovory o Tehelnom poli Svetozár Okrucký / Kemény kötésű
common.buy 3 760 Ft
Problems and Solutions Michael Aivazis / Puha kötésű
common.buy 10 224 Ft
hamarosan
Study Guide to Accompany Intermediate Accounting Donald E. Kieso / Puha kötésű
common.buy 11 734 Ft
Meta-Cognition / Kemény kötésű
common.buy 60 184 Ft
MARC 21 for Everyone Richard J. Fritz / Puha kötésű
common.buy 25 365 Ft
Riddle of Autism George Victor / Puha kötésű
common.buy 42 948 Ft
Politics and Statesmanship Thomas Brown / Kemény kötésű
common.buy 50 524 Ft
Sports in Chicago Elliott J. Gorn / Puha kötésű
common.buy 14 734 Ft
Systems, Software and Services Process Improvement Andreas Riel / Puha kötésű
common.buy 24 610 Ft

When Stravinsky's Rite of Spring premiered in Paris in 1913, the crowd rioted in response to the harsh dissonance and jarring rhythms of its score. This was noise, not music. In Sublime Noise, Josh Epstein examines the significance of noise in modernist music and literature. How - and why - did composers and writers incorporate the noises of modern industry, warfare, and big-city life into their work? Epstein argues that, as the creative class engaged with the racket of cityscapes and new media, they reconsidered not just the aesthetic of music but also its cultural effects. Noise, after all, is more than a sonic category: it is a cultural value judgment - a way of abating and categorizing the sounds of a social space or of new music. Pulled into dialogue with modern music's innovative rhythms, noise signaled the breakdown of art's autonomy from social life-even the "old favorites" of Beethoven and Wagner took on new cultural meanings when circulated in noisy modern contexts. The use of noise also opened up the closed space of art to the pressures of publicity and technological mediation. Building both on literary cultural studies and work in the "new musicology," Sublime Noise examines the rich material relationship that exists between music and literature. Through close readings of modernist authors, including James Joyce, T. S. Eliot, Edith Sitwell, E. M. Forster, and Ezra Pound, and composers, including George Antheil, William Walton, Erik Satie, and Benjamin Britten, Epstein offers a radically contemporary account of musical-literary interactions that goes well beyond pure formalism. This book will be of interest to scholars of Anglophone literary modernism and to musicologists interested in how music was given new literary and cultural meaning during that complex interdisciplinary period.

Ajándékozza oda ezt a könyvet még ma
Nagyon egyszerű
1 Tegye a kosárba könyvet, és válassza ki a kiszállítás ajándékként opciót 2 Rögtön küldjük Önnek az utalványt 3 A könyv megérkezik a megajándékozott címére

Belépés

Bejelentkezés a saját fiókba. Még nincs Libristo fiókja? Hozza létre most!

 
kötelező
kötelező

Nincs fiókja? Szerezze meg a Libristo fiók kedvezményeit!

A Libristo fióknak köszönhetően mindent a felügyelete alatt tarthat.

Libristo fiók létrehozása