Ingyenes szállítás a Packetával, 19 990 Ft feletti vásárlás esetén
Posta 1 795 Ft DPD 1 995 Ft PostaPont / Csomagautomata 1 690 Ft Postán 1 690 Ft Packeta 990 Ft GLS futár 1 590 Ft GLS pont 1 390 Ft

Teaching the Holocaust in School History

Nyelv AngolAngol
Könyv Puha kötésű
Könyv Teaching the Holocaust in School History Lucy Russell
Libristo kód: 01255170
Kiadó Bloomsbury Publishing, június 2008
If we expose students to a study of human suffering, we have a responsibility to guide them through... Teljes leírás
? points 182 b
28 620 Ft
Beszállítói készleten Küldés 15-20 napon belül

30 nap a termék visszaküldésére


Ezt is ajánljuk


European Union: A Very Short Introduction Simon Usherwood / Puha kötésű
common.buy 4 159 Ft
Clare Beaton`s Nursery Rhymes Clare Beaton / Leporelló
common.buy 2 823 Ft
Sagen-Buch von Böhmen und Mähren (Großdruck) Josef Virgil Grohmann / Puha kötésű
common.buy 8 082 Ft
Selected Prose Charles Lamb / Puha kötésű
common.buy 5 947 Ft
Budownictwo ogolne Tom 1 / Puha kötésű
common.buy 7 956 Ft
Len's Story Masakazu Katsura / Puha kötésű
common.buy 3 516 Ft
Jamestown Lectures 2006-2007 Bloomsbury Publishing / Kemény kötésű
common.buy 38 585 Ft
Greater Thief Alexandra Carey / Puha kötésű
common.buy 5 666 Ft
Course in Mathematical Analysis D J H Garling / Kemény kötésű
common.buy 66 717 Ft
Logic in Central and Eastern Europe Andrew Schumann / Puha kötésű
common.buy 57 993 Ft
Contagious Metaphor Peta Mitchell / Puha kötésű
common.buy 20 086 Ft
Sustainability in Fashion and Textiles Miguel Angel Gardetti / Kemény kötésű
common.buy 83 322 Ft
Fuel Cell Projects for the Evil Genius Gavin D.J. Harper / Puha kötésű
common.buy 12 271 Ft
Das Gesicht wiederfinden Barbara Honigmann / Kemény kötésű
common.buy 6 494 Ft
Die Zukunft Auf Dem Tisch Angelika Ploeger / Puha kötésű
common.buy 22 015 Ft

If we expose students to a study of human suffering, we have a responsibility to guide them through it. But, is this the role of school history? Is the rationale behind teaching the Holocaust primarily historical, moral or social? Is the Holocaust to be taught as a historical event, with a view to developing students' critical historical skills, or as a tool to combat continuing prejudice and discrimination? These profound questions lie at the heart of Lucy Russell's fascinating analysis of teaching the Holocaust in school history. She considers how the topic of the Holocaust is currently being taught in schools in the UK and overseas. Drawing on interviews with educationalists, academics and teachers, she discovers that there is, in fact, a surprising lack of consensus regarding the purpose of, and approaches to, teaching the Holocaust in history. Indeed the majority view is distinctly non-historical; there is a tendency to teach the Holocaust from a social and moral perspective and not as history. This book attempts to explain and debate this phenomenon.

Ajándékozza oda ezt a könyvet még ma
Nagyon egyszerű
1 Tegye a kosárba könyvet, és válassza ki a kiszállítás ajándékként opciót 2 Rögtön küldjük Önnek az utalványt 3 A könyv megérkezik a megajándékozott címére

Belépés

Bejelentkezés a saját fiókba. Még nincs Libristo fiókja? Hozza létre most!

 
kötelező
kötelező

Nincs fiókja? Szerezze meg a Libristo fiók kedvezményeit!

A Libristo fióknak köszönhetően mindent a felügyelete alatt tarthat.

Libristo fiók létrehozása